nuffnang

Sunday, July 12, 2009

Elianto

Bosan tak tau nak update apa. Dah lama pics ni dok dalam draft. Kalau kat ofis lama bleh gak nak update at least 1 entry. Bahagia je rasa. Kat ofis baru ni tak dapat la jep. Ni 1st time aku pegi elianto. 1st time ye. Ketinggalan zaman nye aku. So kalau ada guys yang baca entry2 mekap aku nih sila abaikan je ye. Kang ade yang muntah.


Aku tak pernah terpikir pun nak beli product elianto coz aku rasa cam mahal. Yep. Selain Stila memang aku tak biase beli mekap2 yang mahal. Bukan mekap je. Segala mende la. Lagi pun SA elianto ni jenis yang suke ngekor2 orang. Time aku datang tu pun dari jauh dia dah standby. Betul2 terpacak sebelah aku. Nak discuss2 pun die sibuk nak pasang telinga. Tu pun aku pegi jugak sebab dorang tgh ada sale n aku dah aim nak beli apa. So masuk2 laju je aku cari apa yang aku nak. Kalau time tu baru nak belek2 memang tak dapat la. Buat rimas je. Tak sampai 5 min pun dalam tu n hasil nye....

Dapat la 3 ketul mende ni.


Make Up Cleansing Tissue. RM12 kot. Tu pun after less. Agak mahal coz b4 ni aku pakai wipe tissue yang rm4 tu je. Alaaa nak kene amik gamba pulak tunjuk kat korang. Kang tak caye pulak.


Kay dah amik. See Pureen baby wipes lagi. 2 paket tak sampai rm5. Ada member aku gelak kan aku coz pakai tisu lap vontot baby. Helo! as long as bleh remove make up kat muka aku dah ler. Lagi pun pakai basic make up saje. Sapu zasss terus bersih sume. Tapi wipe tissue ni multi tau. Tak caye?


Kene amik gamba lagi sekali. Dah la pc buat hal. See. Siap close up lagi description dia. For the entire family : ideal for 101 cleansing purposes. Eg: make up removal, travelling and sports. So bole la kan? Memang la buat lap2 vontot baby. So multi purpose la. Kang kalau aku dah ada baby senang. Bleh share2 tisu ngan baby je. Save bajet. Ngeh3. Berangan daa.


Brush cleanser. Tak ada less lansung. rm18. Tapi beli jugak coz ni main purpose aku terjah jugak elianto nih. Lagi pun ada orang dah sound soh beli. Macam la brush aku banyak sangat kan. Dah la sume cenonet je. Brush Stila satu pun aku tak usik lagi. Kena ke aku amik gamba brush2 yang cenonet tu?


Yep ni je brush yang aku ada selama ni. Tak de lama mana sangat pun. Since dah keje ni. Tak sampai 2 thn lagi pun. Chomel2 tak? Hahah. Kutip2 dari bekas masing2. Bekas2 tu len kali la aku reveal kan. Kalau tak sebulan lagi la aku post entry ni.


Lagi satu main reason aku pecah rekod pegi elianto adalah kerana nak beli brush pouch ni. Nak isi brush2 stila aku yang tak pakai2 lagi tu. Rm18. After less rm14 kot. Actually tak macam yang aku nak sebab tak pakai zip. Guna tali ikat2 je. Tapi tak kesah la. Janji ado. Padahal brush alahai bape kerat je ada.



Kena ikat2 bagai. Cam aku rajin je nak lilit2. Tengok la nanti sampai mana tahap kerajinan ku.


Ada bape tah sume. 10 kot. Brush aku kalau tak silap ada 5 saje. Hehe. Nak jugak menggatal beli. Itu la namanya transformation. Transformmmmm!!!


Ni ha 5 ketul brush yang dah membesar. Tak pakai2 lagi sampai sekarang. Dok diam2 dalam plastik tu.


Pizza spounge ni tetibe berkenan nak beli. Btw aku suke2 je bagi nama pizza spounge coz dia dah potong siap2 cam pizza. Sauk sekali. rm5. 4 foundation. Padahal aku boleh kira bape kali pakai mende alah tu. Pakai sebab ada dapat sample Anna Sui hari tu. Ngeee. Anna Sui punya cite lupa nak letak sini. Berzaman sudah.


p/s: Entry ni cam lama gila dok dalam draf. Dah tu agak2 nak post postpone dulu coz nak amik gamba2 extra yang tercicir ;P

5 comments:

Zara said...

cuna pegi estee lauder tak dgn miu?

cuna said...

Tak pegi.kene stop shopping dah.Hehe. Out of budget. Zara pegi ke?

Zara said...

tak... tak balik KL
:<
takpe.. takut nak tempuh org berebut kat sale tuh pun ehehehhe
ingat cuna pegi.. nak gak kirim brush cleanser.. my friend kate bagus
elianto sale ade lagi ke... ingat nak beli gak le die nyer brush cleanser.. selalu basuh pakai syampoo je.. nak upgrade skit aaa ok tak?

cuna said...

Kalau brush cleanser mac mmg bagus. Tapi i try je elianto dulu. Slow2. B4 ni pakai air paip je. haha. Elianto cam sale lagi sekarang. Tapi not sure cleanser tu ada less ke tak. But last time no less even tengah sale. Not for dat cleanser. Just grab rm18. dunno good or not. Tak pakai pun lagi :P

Zara said...

nanti dah try bagi review skit... blum nak beli lagik.. saving myself from buying anymore..
nanti2 kot.. tunggu cuna review ;>