nuffnang

Monday, September 6, 2010

Berbuka Puasa Bersama Sang Suami

Tues - 31/08/2010

Akhirnya last week berjaya jugak keluar berbuka ngan Myo time cuti merdeka. Gigih jugak nak makan luar...sakit tolak tepi jap. Kami berbuka kat Manhattan Fish Market, Ikano. Disebabkan sampai awal sempat pegi gunting rambut Myo dulu kat Ikea :)


Before kua rumah memang awal2 dah booking tempat takut2 tersampai lambat and tempat full. Ada yang putih mata kang. Sampai2 depan pintu je dah boleh nampak Yunus sikit punya besar kat atas meja.


And yesss ini lah menu nya. SEAFOOD PLATTER!!! Iza! Dee! Akhirnya aku berjaya jugak mendapatkan seafood platter idaman kalbu ni. Hohoho. Sedappppp! Suke2! Dah lama ngidam nak makan ni since Iza cerita kat blog. Ni 2nd time datang Pasar Ikan Manhattan ni. 1st time datang aku makan Fish n Chips. Myo plak makan pasta apa ntah. Dulu aku dah pernah post kat sini. Lepas tu memang dah tak rasa nak datang makan situ lagi.

Tapi this time memang nikmat giler dapat makan seafood platter nih. Nasik dia memang sedap ok untuk aku yang pencinta nasik ni. Ikan pun tetiba jadi sedap bila makan ngan nasik. Udang tak yah cakap la kan...super duper sedappp. Sotong sedap tapi kena buang tepung kalau tak muak...oyster pun not bad....fries of coz sedappp.....Kesimpulannya....rasa nak makan lagi!!!


Try vanilla milk shake jugak. Yummy2. Myo pulak mintak Iced Peach Tea. Aku tumpang jugak...siap refill lagi. Memang tak pandang kiri kanan dah time makan. Dah lama tak makan sedap2. Sakit tak sakit lepas tu tanggung sendiri la kan. So lepas ni tak de la nak kempunan makan seafood platter dah. At least dalam masa terdekat ni ;) Makan selalu rabak jugak la poket.


Hasilnya lepas berhempas pulas abiskan satu tray besar tu ada la tinggal fish n chip sejemput ngan fries. Aku dah makan sebanyak yang boleh dah. Ni kira aku makan paling banyak since start sakit ni. Lagipun since preggy ni memang space perut aku ni agak limited. Memang rasa macam dah makan 10 pinggan nasik. Balik tu pun rasa nak mengesot je pegi tempat parking :D


Balik tu...on the way nak pegi parking...tetiba terbau assam laksa time lalu kat food court. Huhhh...boleh plak time perut full tu aku tetiba teringin nak makan assam laksa pulak. Hover betul. Tapi time tu terbayang Pak Li je dalam kepala.

Disebabkan terlampau teringin...dekat tengah malam jugak kitorang pegi Pak Li. Sampai2 dah 12 lebih. Tak tau dorang tutup kedai pukul bape tapi gigih jugak nak pegi. Kitorang orang last yang masuk kedai pulak tu.


Aku sorang je yang order. Tu pun tak berapa nak tenteram nak makan since tengah makan pun waiter nya dah siap hantar bil suruh bayar. Nak bagi hint dorang nak tutup kedai la kot. Siap dah angkat kerusi atas meja. Ala2 nak halau orang balik la kan.

Hasilnya tetap puas hati dapat makan assam laksa. Biasa makan ngan cendol ais memang meletup. Tapi dah sedar diri tu tak sihat pasrah je la order cincau tak de ais...huhuhu....


Lepas tu boleh balik umah ngan hati yang senang (^__^) Ni cam ala2 edisi membalas dendam pulak kan. Lagipun tak nak buat cite sedih2 dah. So just pretend yang aku ni tak sakit kejap :P

3 comments:

..izza.. said...

wahhh...finally..dpt gak mkn seafood platter kan..mmg superbb tu...

iEnA said...

aku pun suke mkn kt Manhattan Fish nie...sedap..

cuna said...

Iza: Aah. Lame betul baru dapat makan. Nak tunggu ko blanjer kempunan la aku kang. Kekeke

Iena: Aku baru je tau kesedapannye tu. sian aku ni kan...lambat sket...aritu maybe slh pilih menu :P