nuffnang

Wednesday, September 29, 2010

Outdoor Wedding Pics: Part 1

Banyaknya cerita rasa nak update kat blog ni tapi tak ter'update'. Nak cerita pasal raya tapi cerita kawen pun tak habis lagi. Nak cerita pasal jalan2 makan angin tapi cerita honeymoon pun tak keluar lagi. Ni baru la dapat nak update pasal outdoor pics wedding hari tu.....

Huhhh....ada beza ke gambar atas ngan bawah ni? Main upload je apa yang sempat....Dah photographer tu snap 1 shot entah berapa kali


Actually memang tak ada plan pun nak amik gambar outdoor. Aku tak kesah janji ada gambar time kawen sudahhh. Boleh buat belek2 lepas ni. But tetiba photographer kitorang tu ajak amik gambar kat pokok pisang tepi rumah. Ala2 memori daun pisang gitu...:D Sekali mak suruh pergi taman kat area seri gombak coz bunyi macam kesian sangat nak amik gambar kat bawah pokok pisang je....hehehe


Aku no hal pun nak amik kat mana2. Tak ada pics outdoor pun ok. Tapi bila orang dah sebut2 macam teringin pulak. Tetiba tak ingat siapa yang bagi idea pegi taman layang-layang kat Kepong. So lepas pose sana sini dalam bilik kitorang pun keluar pegi Kepong.


But before tu nyempat je pose lagi kat luar bilik on the way nak turun tu :P Kalau photographer ku tak suruh of coz aku pun tak terpikir. Segala pose yang ada pun main ikut je apa akak photographer tu suruh buat. Keras kaku tu tak peduli dah :D





Kitorang pegi 2 buah kereta. Kami pengantin, akak photog n pengapit2 kami ;) Sampai2 ramai orang tak hengat. Standard la datang petang2 macam tu. Cuti sekolah lagi. Memang meriah la. Selama ni entah berapa ratus kali dah aku dok ulang alik kat taman layang-layang ni tapi sekali pun tak pernah singgah. Sekali datang pakai baju pengantin daaa....


Since tengah ramai orang....maka parking adalah di hujung dunia. Mula2 maintain lagi pakai kasut...tengah2 jalan aku berkaki ayam je. Kaki dah melecet teruk memang tak peduli dah. Mula2 sampai harus la orang pandang2 kan. Yela....orang kat taman bersantai2 pakai baju t-shirt kitorang pakai baju pengantin. Tebal jugak muka....Rasa macam tengah buat free show :P


Tapi bila jalan sampai kat tengah2 taman tu nampak lagi 3 couple pengantin yang tengah dok amik gambar outdoor jugak....hehehe ada geng. Lepas tu baru la macam tak malu2 kucing sangat dah. Kat belakang tu boleh nampak pengantin pakai baju kuning. Elok2 pulak semua pakai baju color lain2 ;)


Ohhh nak buat aksi begini kena tunggu line clear tak ada orang lalu. Kalau tak malu lah i....hikhikhik...


Ni lagi satu aksi yang memerlukan skill tahan gelak. Mula2 Kak Mas, photographer tu suruh pose camni aku macam dah haaa kena macam tu ke???Korang ingat senang nak dapat pose yang betul2 jadi macam kat bawah ni? Jenuh jugak la nak meledingkan badan ngan kaki ku itu...hehehe...


Entah berapa kali snap sekali je yang jadi. Dah la kat area rumput tu tanah lembik2. Aku pijak je rumput habis heels tu terbenam dalam tanah. Sudah la mak andam tu bagi aku rasmi kasut baru :P Tapi demi mendapatkan background pokok2 tu aku redah kan je la...Mula2 kena dukung tu susah jugak la nak adjust bagi lentik2 badan sambil angkat kaki...


Dengan aku yang tak dapat nak control gelak lagi. Kejap2 kang jatuh balik sebab orang lalu. Tak boleh blah....Sangat malu sebab kitorang buat aksi tu kat tepi jalan orang lalu lalang.


Yang teruk Myo la kot. Bila pose tak betul dia kena angkat aku lagi lama. Sampai pejam2 mata tu ha. Saja je nak kasi dia exercise sikit. Lalalalala...Kesian jugak Kak Mas nak melayan kerenah kitorang. Nasib baik la dia pun sporting :)



Actually area pokok buluh ni adalah area yang mula2 kitorang lalu. Tapi ada pasangan pengantin yang buat macam2 pose kat bawah ni. So agak lama jugak la nak tunggu turn tu. Tu yang sementara tunggu amik gambar lain dulu.


Udah ler aku pun tak tau dah nak letak caption apa...



Pics tak habis upload lagi ni. So kena la sambung Part 2. Tak kesah la dah basi ke tak. Nak jugak letak buat kenangan dalam blog ni :)

No comments: