nuffnang

Friday, October 1, 2010

Raya Kan Sebulan

10/09/2010 -Fri

Tajuk tu sebanarnya nak cover rasa bersalah sebab baru nak update pasal raya. Main reason of coz la malas nak upload gambar. Nasib baik raya pun tak habis lagi. Actually gambar time raya tak banyak pun. Baru aku perasan. Even gambar berdua pun tak ada :( Tu ha baju raya aku. Sendat giler. Bukan sebab aku dah gemok....tapi entah macam mana tailor tu salah amik ukuran :P


Gambar ni je la yang ada....Time ni baru je balik sembahyang raya. Ngan muka aku yang tak semenggah tu. Ayah aku main snap je. Peduli apa kan aku tak mekap lagi ke...tudung tak pakai betul2 lagi ke....Nak frame kan gambar ni pun tak sampai hati...huhuhu....Actually balik2 tu aku sakit pinggang coz duduk lama sangat time kat masjid. Since sakit perut ni tu la antara problem aku. Tak boleh nak berdiri or duduk lama2. Mula la nak sengal sana sini....


Lepas dah touch up n betul2 kan tudung baru turun balik baca tahlil ramai2. Time dah siap tak selebet ni tak ada pulak nak amik gambar kitorang berdua. Yang aku pun sama lansung tak terpikir nak ajak Myo amik gambar sama. Haihhh...Tunggu tahun depan je la kot terus amik gambar bertiga :)

Lepas tahlil je terus makan. Masa yang ku tunggu2. Aku dah la memanjang je nak lapar sekarang ni. Tak nak la letak gambar makan banyak2. Buruk betul rupanya. Aku kalau orang amik gambar muka candid muka memang entah pape :P

Lepas settle makan baru la nak bersalam2 raya. Macam agak tunggang terbalik jugak la. Kalau tak pagi2 lepas sembahyang terus salam2. Ikut mana sempat je la. Since aku pun dah besar panjang macam biasa memang tak kan dapat duit raya sesen pun. Ni muka2 yang satu masa dulu adalah sumber duit raya ku yang utama....hahaha

Sekarang ni aku plak kena hulur kat anak2 dorang. Anak buah pun dah 20 orang. Kadang2 lost track jugak bape orang. Time raya la nak kira balik kot2 ada yang tercicir. Budak kecik ni sibuk kira duit raya dia. Siap ada handbag special nak simpan duit raya. Tu handbag aku zaman2 muda remaja dulu :D

Dah salam lepas tu amik gambar ramai2 pulak...Tak semua yang ada. Ada yang dah balik kampung mertua....Ada yang datang lambat sikit..kakak aku pun tengah dalam pantang. So nak kumpulkan semua orang agak susah sikit. Aku pun patut ikut Myo balik Johor. Tapi dah tak sihat sangat ni....Myo terpaksa beralah...huhuhu...ampun ye bang! Ahhh sudahhh...Aku tak ada nya panggil Myo abang :P

Dua orang jejaka tengah set2 timing camera.....pastu lari sama2 amik tempat...

Pastu kira ramai2....

Petang tu lagi ramai coz 2 abang aku baru datang. Yang datang pagi ada yang dah balik. Yang kitorang berdua pulak baru nak beraya ke rumah tok Myo. Datang2 je semua dah balik. Sekali lagi ampun ye bang....:) Tu je satu2 nya rumah yang aku mampu pegi beraya. Lepas tu sakit perut mula menyerang :(

Tu je la cerita raya aku kat gombak. Lepas tu dekat 5 hari dok rumah je tak keluar dah pegi mana2. Ni la cerita raya orang sakit....

No comments: