nuffnang

Friday, June 29, 2012

Archery Time!

10/06/2012 - Sun

Entry yang diperam sekian lama. Sempat upload gambar je lepas tu dok diam2 dalam draft. Update la kejap sebelum jadi bertambah basi. Last few weeks kitorang ke Sunway Pyramid. Lama dah rasanya tak sampai sini. Kalau tak dulu almost every week mesti nak datang punya. Kali ni nak pakai voucher archery yang aku beli 2 bulan lepas kot. Tak pakai2. Nasib tak expired lagi.


Hulur voucher aje. Dah bayo thru online time nak beli tu. Tu pun orang tu cam terkujat2 je tengok voucher yang Meor kasi. RM 25 for 78 arrows. Max person boleh main 3 orang. Kalau on the spot bayar RM 12 baru dapat 8 arrows kot. Ehhh...tak ingat dah. Tapi memang tak rasa apa la main. Tau2 je dah habis. Yang pastinya kalau bayar RM 40 baru dapat 60 arrow free 18 arrow. So agak berbaloi2 la beli voucher yang RM 25 tu.


Irfan letak dalam stroller je. Kalau letak luar jenuh la aku nak main kejar2 ngan dia sorang2. Tu pun nasib baik dia tak sempat pasang siren. Lama2 sikit dah start menggelupur nak keluar.


Ni dia 2 orang Robin Hood. Ajak adik aku sekali. Kot lenguh tangan Meor nak main sorang2 78 arrows. Aku dah sah2 la tak minat nak main. Memang beli special untuk Meor je coz dia memang minat main archery.


So before main kasi warming up dulu. Amik2 gambar :)



Salah satu sebab aku suka archery ni adalah sebab mende ni. Aku rasa bila orang yang main pakai ni nampak sangat gagah dan macho...hahaha....Dulu la...Sekarang kat mata aku nampak sorang tu je la yang gagah perkasa :P


Robin Hood in action. Paling best bila tengok part tengah dok aim tu kan. Perghhh....macam Robin Hood daaa...Meor dok main archery ni since sekolah lagi. Tapi dah lama tak main skill pun dah berkarat. Lagipun rasa cam tabur duit gitu je kalau main kat sini.


Smile.... =) Balik tu dua2 lenguh tangan. Tu pun cam kejap je dorang main. Sorang 39 arrows. Habis penuh papan tu. Aku tak amik la pulak gambarnya. Dapat la jugak bull eye memasing. Even adik aku yang 1st time main pun boleh tahan jugak laaa...


Time off for Robinhood. Next, superboy pulak nak main. Ohhh...time ni baru rasmikan baju yang Auntie Nurul kasi dulu. Auntie, Irfan dah padan pakai baju ni ;) Serius je muka budak kecik ni. Padahal excited sebenarnya tu. Excited dalam hati je kot...hahaha...


Gambar amik banyak tapi mostly blur. Tapi tepek je la alang2 dah amik tu kan...








Lepas tu singgah ke MPH. Follow adik aku buat rutin dia tiap kali singgah ke shopping mall yang ada MPH. Melawat buku2 dia yang ada dekat rak. Nak pastikan buku2 tu ada kat tempat yang strategik ;) Tu dia bukunya yang tengah2 tu.


Blur pulak gambarnya nih. Gigih dia buat buku. Memang dia jenis orang yang ber'motivasi'. Bagus2.


Next pegi cari makan. Singgah ke Manhattan Fish Market. Tetiba teringin nak makan situ. Dah lama tak makan Flaming Seafood Platter. Masam muka cik akak ni kena amik gambar...haha...Akhirnya berjaya jugak snap :P


Superboy and Superdad....


Seafood platter dah depan mata....Apa lagi...


Habis sudaaa...Alhamdulillah....Muak kalau makan selalu2 sangat. Sekali sekala boleh la...Tu pun tetiba adik aku offer nak belanja. Padahal aku yang beria nak makan situ. Alhamdulillah sekali lagi =)


Lepas makan terus balik sebab bawak adik aku sekali. Kalau tak maunya aku merayap2 lagi window shopping. Kang dia bosan pulak.


Sambil tu melayan anak bujang yang nak berlari bebas ke sana sini...




Yayyy! Esok dah weekend. Ada kenduri. Then nak cuti2 makan angin. Tak sabar pulak rasanya =)

p/s: Malam semalam berjaya rembat sehelai jeans Irfan kat Pumpkin Patch. Ada sale sampai Ahad ni kot. Esok pulak ada sale kat GAP up to 70% sampai Sabtu. Tak tau la sempat pegi ke tak. Sana sini sale woit. Kopak la wallet kalau semua pun nak beli T_T

No comments: