nuffnang

Thursday, September 17, 2009

Home Made vs Tunjuk-tunjuk

Akhirnye berjaya buat 3 jenis biskut raya. 4 actually tapi lagi satu tu jadi assistant akak aku je. Lepas melihat kegigihan aku buat choc chips hari tu ade orang datang hulur kan bantuan. Huahuahua. My sis in law siap angkut oven die nak datang buat biskut same2. AMy sis pun same join venture. Dah dorang nak upah aku buatkan utk dorang aku tak mo. Uiii tak dapek la. Lain la kalau aku ni suri rumah tangga. Ni keje pun sampai sengal2. Kepala pun asik ting tong.


Disebabkan tak larat nak buat dah lain2 jenis so kene la beli kan. So boleh tunjuk mana nak pastu amik. Senang je. Tak payah tunggang terbalik nak membuatnye.

Tapi tu la. Jauh beza beli ngan buat sendiri. Beli agak mahal tapi balang nye halahaii comelll je. N rasenye tak tau camne except memang dah biasa beli. Kalau buat at least dapat la 2 balang besar tu. Tu aku snap satu balang je. Beli pulak senang je. Bayar zasss dah dapat. Jimat masa. Depend jugak pada individu, masa, kos hape sume tu.


Biskut home made vs biskut tunjuk2. Which one yang korang prefer di hari raya ni? Aku kene la buat eksperimen raya ni tengok yang mana habis dulu ;) Jom tengok biskut ape yang aku sediakan utk raya kali ni. Dari kiri cepattttttttttt jalan!! From left: Choc chips, Biskut Arab, Biskut Nestum, Tart Nenas, Mama Carries n Semperit.


To all my frens, Selamat menyambut hari lebaran. Selamat menjamu segala jenis biskut raya, ketupat, lemang, rendang dan yang seangkatan dengan nya di hari raya nanti. Enjoy ur hari raya :)

No comments: