nuffnang

Wednesday, May 8, 2013

PRU 13

05/05/2013 - Sun

Dekat FB orang tak habis2 lagi cerita pasal PRU13. Harus la aku update dekat blog. Hari bersejarah kot 5 Mei tu. 1st time aku pegi mengundi....hoho...Patutnya dah 2nd time. Tapi dulu tangguh2 boleh pulak terlepas terikh register. So bila orang pegi mengundi n dengar result rasa menyesal jugak la tak register T_T Kali ni dah semangat register awal2 dekat post office. 

Hari mengundi pun semangat keluar rumah awal2. Dekat pukul 8 dah keluar pegi rumah kakak nak ambik dia. Yang lain memasing tempat mengundi kat tempat lain. Kalau parents ada boleh pegi ngan dorang je. Sekali boleh pulak aku sesat nak cari rumah kakak aku tu. 8 lebih jugak la sampai sekolahnya. Ramai kemain orang. Even pegi sama last2 kitorang seperate jugak sebab saluran tak sama...hehe...Ada setengah jam kot beratur. Tu queue dah jadi bentuk L. Masa aku beratur bentuk I je. Ehhh  kalau bukan sebab kakak aku memang tak koser aku datang pepagi. Baik datang tengah hari or petang2 sket. Pemalas nak beratur nih.


Dah selesai dalam pukul 9 pagi. Tak cantik la orang tu kalerkan. Kuku tu tak kaler full...hahaha...Basuh pinggan sket je terus pudar kaler kat kuku tu. Kena sabun basuh baju 2 3 kali terus hilang semua. Memang tak ada pun aku nak sental2 pakai sabun hebat2 nak hilangkan ink tu. Lagipun tak mengganggu hidup pun kalau ink biru tu ada kat jari. So tak ada la beria nak tanggalkan ;)


Tengah hari sikit keluar pegi JJ Wangsa Maju. Singgah Body Shop beli shower gel ni. Sempena PRU13 boleh beli shower gel 60ml ni dengan harga RM 1 je. Kalau tak RM 8.90. Aku ni kan pantang kalau ada promo2 ni. Nak jugak la walaupun boleh beli sebotol je. Tu pun lepas tunjuk jari yang biru itu.


Then terus makan dekat Pizza Hut. Follow je sebab tumpang kereta adik aku. Wife dia mengidam nak makan pizza la tew ;) Spagetti bolognaise memang meriah. Kalau tak biasanya sejemput je kat tengah2 pinggan tu.


Kitorang tumpang je pizza pilihan orang ngidam...hehe...Apa2 pun layanan dekat Pizza Hut Wangsa Maju ni memang tip top lah. Rasa macam makan dekat restoran mahal2 je :P


Balik sambung tido. Time Irfan tido la merasa nak join tido sama. Tu pun dapat tido kejap je. Isnin cuti lagi. Memang best. Tapi stay dekat rumah je la since Papa Irfan kerja KL. Tak cuti pulak orang KL kan :( Even PRU13 dah habis tapi kemain kontroversi lagi. Tak tau la siapa yang betul siapa yang salah. Tapi untuk DUN n Parlimen yang aku undi tu memang menang. Tak ada kontroversi apa2 =)

No comments: