nuffnang

Wednesday, December 9, 2009

Jom Renew Road Tax + Insurans

Esok road tax ngan insurans kete dah expired. Actually dah renew Isnin last week lagi. Cam over semangat je nak renew kan. Tak koser i. Kalau dah over awal tu makne nye aku dah tersilap date :D Aku ingat 11hb last week. Hahaha. Cam tak saba2 je nak renew. Konon2 nye ni 1st time aku renew sendiri untuk kete sendiri. Mase memula beli tau2 dah ade SA Perodua tu dah buatkan siap2.


Time lunch hegeh2 pergi Maybank. Rasa cam nak tukar Etiqa pulak. Aritu pakai insurance company Jepon MSIG Mitsui Sumitomo Insurance Group (bukan MSG dlm ajinomoto tu ye :P) Dok kat Maybank tu pun ade dekat sejam tunggu orang bank tu settlekan. Punye la besopan santun. Dapat la car sticker ni. So kalau kete nak kene tow lagi tak de la duit ku terbang melayang kan. Hari tu ntah memane je simpan nombor fon MSIG tu. Sticker pon enggak ade.




Last2 dapat buat insurans je coz bank tu tak de geran kete aku. So orang tu bebel2 soh aku renew online kat MyEG. Susah payah pikir nak bagi link website MyEG. Last2 aku pon cakap "Ye2 cik tak pe saya tau...saya keje situ dulu" ngan gaya malas. Orang tu buat muke hepi "Oh bagus2...nape benti?" Haishhh tetiba terimbas kenangan lama. Uhuk2




Oh ye b4 company sekarang ni aku penah keje kat MyEG. 6 bulan je pon. Pastu lari sebab sakit jiwa. Hahahahha. Boleh dikatekan hampir tiap2 hari aku dok ngadap page road tax tu. Huru hara contact orang bank sane sini coz pakai fpx payment. So link ngan a few banks. Siap pakai duit dalam acc aku sendiri tau nak test every transaction tu. Sekali klik submit die tolak singgit from my acc. Ingat klik 10x cukup??Memang tak laaa. Pastu ade dorang ganti balik duit2 ku?? Lagi la takk...


Tu biase lagi. Paling tak tahan developer kat situ punye laaaaa..........stubborn+arrogant. Huhhh so annoying la. Penat gaduh2. Hahaha cam hape je. Hello!! Aku QA la. Follow je la ape yang aku dah suggest kan. Degil satu cite. Ni siap confident giler cakap no prob bla bla bla...small matter...siap bagi emel berjela2 last2 tak jadi hape. Hurmmm susah la nak explain camne.



Baru keje 2 bulan kat situ tunggang langgang apply keje kat JobStreet. Kuar masuk ofis pegi interview. Gigih giler. Last2 elok je 6 bulan aku hulur surat resign. Yahhooo. Actually tak de la teruk mane keje situ. Just aku rasa ada banyak lagi mende baru aku boleh belajar kat luar sana. And here I am. 15hb ni cukup 6 bulan kat tempat baru and tak de tanda2 nak resign lagi. Hakhakhak.




So bulan ni kopak bayar insurans n road tax kete je. Road tax ok lagi kot. RM20 plus online service 2.75 plus delivery service RM 6. Pejam mate road tax dah sampai depan umah. Servis bagus la. Recommended 4 orang yang very2 the bz. Just belakang tabir tu je i yang tak berkenan sangat. Huhuhu

p/s: Esok Selangor cutiiii....Yehaaa....Selamat bekerja to sesaper yg berada di luar kawasan liputan :))

2 comments:

..izza.. said...

aku berada di luar kwsn liputan....tp aku ttp cuti sok..pelik x?? ko rasa pelik x??heheheh

cuna said...

hoitt cekgu terkecuali ye. Bukan ari ni je pon ko cuti. Tak aciii cuti lameeee