nuffnang

Wednesday, October 12, 2011

Jalan - jalan Cari Makan

17/09/2011 - Sat

Asik terbantut je nak update blog semalam. Asal bukak blog je team lead datang tanya kerja. Naik rimas pulak rasanya. Padahal boleh je chatting. Nak jugak jalan jauh2 sergah aku. Haihhh...Sambung balik cerita yang dah basi kat Penang hari tu. Lepas kenduri petang tu semua balik kepenatan walaupun datang kenduri bersantai2 je...huhu...Aku pun penat. Biasa la kan travel jauh. Tido pun tunggang terbalik jugak la. Ngan hari yang panasnya lagi. Memang balik tu mata layu nampak bantal jek...huhuhu....


Kitorang pegi Padang Kota. Kitorang tu kami bertiga ngan mak aku. Yang lain dah pecah2 pegi tempat lain. Family abang dah balik dulu sebab nak singgah Cameron, ayah pegi jumpa kawan, family abang lagi sorang pegi jumpa kawan jugak. Tinggal kitorang je. Tu pun memula mak aku tak nak follow sebab penat sangat. Tapi dah aku ajak beria2 last2 ikut jugak...Kejam tak aku? huhuh...Bukannya apa. Kitorang mana la nak tau jalan. Harapkan aku yang pernah dok Penang pun lagi la tak boleh. Aku bab2 ingat jalan ni memang fail T_T And of coz la rasa cam makin meriah kalau mak join sekali ;)


Sanggup ok penat2 tu pegi Padang Kota. Sampai2 dah malam. Jem tak ingat. Ingat naik jambatan cepat la sampai. Dah lama teringin nak makan sini. Last year pegi Penang tak sempat nak singgah makan. Lalu je. Dulu time dok Penang selalu jugak datang makan sini. Kitorang order sotong kangkung. Perghhh sedap gilerrr...Dah lama sangat tak makan. Makan ngan cendol. Sedap2. Dah la tengah lapar ni.


Tepi tu pasembor. Tu pun sedap. Pada aku yang suka makan ni sume pun sedap lah. Kitorang makan share2 je. Tapi aku rasa aku makan paling banyak kot...hahaha...


Lepas tu order kerang bakar pulak. Yang ni aku ngan Myo je makan sebab mak aku dah kenyang. Kureng sedap sebab dia bakar pakai arang. Tapi tetap ku telan :P


Actually kitorang time ni tengah tunggu ayah n abang aku nak join sekali. Dorang nak datang jugak since balik rumah pun memang dah tak boleh. Kunci rumah kitorang pegang. Mula2 nak makan alas2 perut je. Tunggu punya tunggu satu2 kitorang order. Terus makan sampai kenyang. Dah la time kenduri tak puas makan. Aku la yang paling over laparnya.


Irfan pulak makin lama makin layu. Before tu aktif sangat dah. Ketuk2 meja tak berenti. Papa dia dodoi2 sikit terus tido


Mak jugak yang tolong pegang kan since tak ada stroller. Kitorang sambung makan. Mak aku beria cakap nak pegang sebab dia dah kenyang. Kot2 orang cakap aku ni dera mak aku ke apa kan...huhu...


Time ayah n abang sampai kitorang dok makan lagi. Dorang singgah kat stall lain pulak. Lepas habis makan kitorang join kat stall lain tu. Order lagi...hahaha...Order mi udang share ngan Myo. Lupa nak snap pic. Padahal punya la cantek dia susun udang2 yang besar tu. Lepas tu aku tumpang lagi pasembor ngan laksa abang n ayah aku order. Kitorang order ABC. Nape ntah ngan aku hari tu. Nafsu makan macam apa je....huhu...


Ohhh lupa...Before balik sempat singgah beli jeruk buah dulu untuk buah tangan. Aku memang minat mende2 gini. Time preggy dulu lagi la. Jeruk kedondong ngan jeruk mangga memang fevret ;)


Balik kitorang decide nak naik feri je since malas nak menempuh jem plus jetty dah dekat ngan Padang Kota tu. Saje nak kasi Irfan merasa naik feri walaupun dia tak tau pape pun...hahaha...hari tu time Irfan dalam perut pun dah bawak naik feri jugak ;)



Habis dah cerita kat Penang. Malam tu still dok kat home stay lagi. Irfan even dah baik demam pun lagi dia tak nak tido. Berjaga kitorang malam tu. Time demam sedap pulak dia tido. Dah balik Penang tu la badan dia start naik merah2 tapi dah tak demam. The end.

No comments: