nuffnang

Wednesday, December 7, 2011

Wedding Shauqi + Quick Outing

27/11/2011 - Sun

Cerita wedding lagi. Memang marathon wedding 3 minggu berturut2. Ni 2nd wedding. Sabtu cam biasa kena kerja. Ahad tu siap2 pegi wedding. Dekat je ngan umah. Wedding member skolah menengah dulu, Shauqi. Kitorang pegi 1 kereta ngan parent aku sekali. Kebetulan mak n ayah aku adalah kawan kepada mak n ayah Shauqi ni.


Sampai2 pengantin tengah bz bergambar ngan family. Kami bertiga sempat jugak la bergambar ngan pengantin tapi dalam kamera photographer pengantin la. Silap tak amik pakai kamera sendiri time tu. So gambar pengantin ni pun ayah yang snap kan.

Member aku pengantin laki tu. 1st time cakap ngan dia pun time kenduri ni la. Tu pun wish congrats aje. Time sekolah memang aku sangat pendiam n tak cakap sangat ngan laki. Time study kat U pun sama kot. Boleh kira ngan jari la kawan laki aku. Even Myo pun cakap dia segan nak tegur dulu...hehehe...


Kitorang tak bergambar sangat. Makan2 lepas tu balik. Gambar aku pun tak ada time kenduri ni. Ada pun 1 je. Tu pun blur. So malas la nak letak :P Aku sempat jumpa sorang dua je member sekolah pompuan. Yang lain maybe datang time lain or memang tak datang lansung. Aku datang memenuhi undangan je. Lagipun dekat taman belakang rumah je. Cam tak logik pulak kalau tak datang...huhu...


Balik je rumah terus bersiap2 nak keluar pulak. Bosan kot weekend setakat pegi kenduri lepas tu terperap kat rumah. Kitorang pegi Subang Jaya. Myo nak cari barang PC dia. Sekali kedai tu tutup da. On the way tu lalu rumah member, Syahimi yang buat kenduri hari tu jugak. Tapi time tu dah 4 lebih. Ngan aku pakai jeans nya. Rasa cam tak proper pulak nak singgah. Terus kitorang menghala ke OU. Melaksanakan misi aku yang sekian lama tertangguh.


Budak gigi 2 batang. 2 batang je la yang nampak. Atas sekarang dah ada 4 batang. So total dah 6 batang gigi Irfan. Sekali dia gigit memang terbaekkk! Tapi susah nak nampak kalau dia senyum. Kalau usik2 mulut dia nak tengok gigi pandai je dia nak mengelak. Lepas tu tak nak dok diam.


Pegi OU pun sebab aku nak singgah JJ redeem sample Shiseido pakai JJ birthday voucher Myo. Kena jugak redeem sebab expired 30 Nov. Rugi ok tak redeem. Tu pun kalau tak boleh buat facial free sekali. Tapi by appoinment la kan. Hari tu pun dah 27 Nov. Memang tak sempat dah la nak buat appointment. So amik je la sample.

Lepas tu tinjau2 counter Clinique. Ingat nak join contest Clinique makeover tu. Tapi lepas telek belek cam tak jadi. Lepas pegi JJ singgah Loccitane pulak. Time dekat2 Christmas ni meriah la kedai dorang. Penuh ngan gifts box je. Aku pun nak la cuci mata. Kot2 ada yang murah dan menarik. Memang ada pun yang menarik tapi cam tahan je la tak beli...huhu...

Kitorang jalan pun laju2 je sebab dah petang sangat. Tapi before tu sempat singgah DC Comics beli t-shirt for Myo. Since dah lama dia mengidam nak beli baju kat situ aku soh je la dia belek2 mana yang dia berkenan as a birthday gift. Nak buat surprise pun aku dok terperap kat rumah tak keluar memana. Hari2 pun wfh. Kalau keluar memana pun sure keluar sesama. So memang susah sikit la nak buat surprise2 ni...huhu...On the way nak pegi parking singgah Big Apple tapau donut. Dah lama tak singgah situ.


Kat JJ tapau Tako Tao pulak. 1st time beli 2 box sekali. Baru la berbaloi2 queue panjang.


Beli sushi sekali sebab nak pakai birthday voucher lagi. Tu yang sakan beli banyak2. Sekali time Myo nak bayar baru aku teringat nak kasi voucher tu...huhu...Last2 tak pakai pon T_T Tak kesahla. Memang heaven dapat balas dendam makan sushi. Dah lama tak beli.


Ni sample skincare Shiseido yang aku redeem. Boleh la setakat nak try2.


Balik je rumah dah malam. Siap2 lepas tu keluar pulak balik Shah Alam. Tu pun ikutkan malam tu ada kenduri jiran. Tapi disebabkan dah lama tak balik Shah Alam akibat kebizian yang melampau maka balik jugak malam tu. Memang berganda2 la penatnya hari tu. Nasibla esoknya cuti Awal Muharram =)

No comments: