nuffnang

Wednesday, July 11, 2012

Shopping Raya!

28/06/2012 - Thurs

Akhirnya hari ni berjaya menunjukkan muka kat ofis. Asik plan nak pegi tapi tak jadi. Tak ingat dah berapa lama tak masuk ofis. 2 bulan kot. Tak pun 3 bulan. Semalam kemas2 barang macam 1st day nak masuk kerja. Siap ketuk2 bag laptop yang dah berabuk...hahaha...Last2 boleh pulak tertinggal access card T_T Ni pun pegi sempena bulan Ramadhan yang bakal tiba ni. Apa kena mengena pulak kan? Bulan puasa nanti lagi la liat kot nak ke ofis. Lepas raya je la baru datang balik :))

Korang dah start shopping raya? Ke dah lama dah complete? Kitorang baru nak start enjin...hehe...Kebetulan dah ada sale. Hari tu 1st time beli jeans Irfan kat Pumpkin Patch. Tu pun sebab dapat less 60%. Ada jugak shirts n slack yang cantik2. Tapi kena control. Before ni pun Irfan pakai baju biasa2 aje. Tak ada la branded2 sangat. Setakat Anakku, Disney, Fiffy, Baby Kiko n bla bla bla yang standard baju babies tu je. Rasa cam tak berbaloi nak beli baju memahal tapi pakai kejap sangat. Sekarang Irfan pun cam dah besar sikit boleh la kot slow2 ;)


05/07/2012 -Thurs

Ni shopping hari lain pulak. Last week ada JCard Members Sale kat OU. Meor balik kerja terus kitorang bertiga ke OU. Tak ada la banyak mana memborong. Target nak cari seluar Irfan selai. Tapi sebab dah jumpa yang cantik amik lagi sehelai :P So cukup2 la tu kan seluar raya sampai 3 helai.

Shirts dah shopping siap2 time Hush Puppies sale dulu. Baju beli last year pun ada lagi yang tak pakai2 lagi sebab beli saiz besar. Tinggal nak cari baju Melayu Irfan je lagi tak tau nak cari mana yang ready made. Kasut pakai yang lama sudah. Kang nak masuk raya rumah orang pun kena tanggal jugak kan...hahaha...


Beli 2 helai baju Papa Irfan jugak. Tu pun aku yang berkenan sesangat 2 color ni. Tak pernah tengok Meor pakai. Again...aku yang hover! Sudahnya Mama Irfan tak dapat apa2. Kasut raya tahun lepas ada sepasang tak pakai2 lagi. Yang dah pakai tu memang berbaloi2 beli. Pegi mana pun tak kira la pasar ke pantai ke shopping ke kenduri ke kasut yang sama tu jugak la yang aku sarung. Sampai dah lunyai T_T


Mama Irfan dapat yang ini! Before pegi JJ sempat singgah kat outlet Yves Rocher dulu beli cleanser ni. Dorang buat Cleanser Exchange Programme. Aku kasi je cleanser Olay aku yang kosong tu then dapat beli cleanser ni RM 29. Kalau idak RM 55. Ok la tu kot. Lagipun aku memang suka try mende2 baru ni =)


Korang yang rajin nak try2 skincare cam aku boleh la singgah ye. Boleh tukar dengan toner, cleanser or cleansing cream untuk remove makeup. Aku pilih yang tengah2 tu sebab dia sekali cleanser+scrub. Pakai sekali je senang. Tak silap Nivea pun ada jenis camni. Bau cleanser Yves Rocher ni pun best. Tak sabar nak try. Tapi kena la habiskan cleanser Clarins dulu sebelum expired T_T


Sekarang tinggal nak cari baju Melayu untuk 2 beranak tu je. Baju raya aku dah on the way sepasang. Hopefully sempat la siap before raya. Kalau tak beli aje la yang ready made. Raya lepas2 tu pakai je la baju lama2. Tu pun kalau tangan ni tak gatal nak sambar baju2 cantik yang aku nampak dekat2 nak raya nanti :))

No comments: