nuffnang

Wednesday, May 19, 2010

I've Hit A Car

Yesterday was really a bad day for me. Actually not for the whole day. But that moment really spoil my whole day or maybe my entire life. Huhhh fine. Memang aku dah langgar kereta orang. For the 1st time in my life langgar kereta orang gedegang terosss. Bukan nak bangga dapat langgar kereta orang. But rasa macam terkesima sampai saat aku tulis post ni. Almost 8 years jugak la bawak kete n this my worst experience ever. Ok minus 3 years la coz time tu ada lesen but tak de kete :P

Actually we've an appointment with someone at 7pm. Need to fetch Myo before that. But then only around 630 baru aku kua ofis. Plus hujan plus traffic light rosak sana sini plus jem. Sampai lepas satu simpang ni aku drive macam biasa. Jarak ngan kereta depan pun agak2 boleh muat lagi satu kereta. Then that car naik bump. At that time aku dah siap tekan brek. Entah camne kereta cam tak nak berenti jugak. Rasa cam dah tekan brek sekuat hati. At last aku pejam mata je coz tau memang tak dapat brek jugak and GEDEGANGGG!!!Owh time ni aku rasa cam nak pengsan serta merta. Kuat ok bunyi nya. Rasa cam nak luruh jantung pun ada. Time tu orang depan tu dah kua kan tangan soh benti tepi. Ok fine...of coz la memang aku nak benti pun.

Time dah berenti baru aku pasan aku baru je melanggar sebuah kereta mahal. Huhuhu. Sekali kua la mamat ni pandang slack kat aku sambil belek2 bonet kereta dia. Time tu aku dah separuh pitam padam enjin gigih2 kua kereta. Prung prang prung prang jugak la. Siap kena lecture ngan mamat tu. Aku dah mintak maap seploh kali dah. Time nak brek pun memang agak jauh. Just brek tu serius cam tak makan :( Huwaaaaaaaaaaaa. Tapi sebab aku dah langgar tak boleh la nak cakap banyak. Mamat tu pun buat muka garang (ada ke orang nak senyum pas kereta die kena langgar? dusshhh!). Aku memang terasa kerdil giler time tu even aku sama tinggi je ngan dia :P Yela. Style mamat tu pun dah cam ala2 tokoh korporat yang berjaya.

Actually a day before ada tukar brake pad baru since ada mechanic ni cakap brake pad tu dah haus. Then after tukar, Myo dah rasa brek tu cam tak pick up sangat. Siap ada bau2 hangus. Jumpa mechanic tu balik dia cakap memang camtu. Kena tunggu 2 or 3 days baru brek boleh pick up macam biasa. Then aku dah bawak kereta tu from SA to Gombak, Gombak to Damansara memang tak de problem. And seriously time bawak petang semalam lansung tak ingat pasal mende tu :(

Tak sanggup nak ingat dah. Terngiang2 lagi ni bunyi dentuman tu. Nasib baik la kereta orang tu tak de pape. Nasib baik jugak la aku pun selamat. Alhamdulillah. Side signal kete aku je la dah terkulai layu. Ohhh adakah ini dugaan buatku sebelum melangkah ke alam perkahwinan? Tetibe. Atau adakah ini tanda2 aku kena pencen bawak kereta? Hari ni tangan kanan aku dah rasa lenguh2 sket sebab tahan dari terkena stereng semalam. I'm in trauma rite now

p/s: Morale of the story....sila jangan tukar brake pad anda time kena balik keje lewat. Huhuhu. Memang tak de kena mengena lansung.

3 comments:

Nurul said...

huwaaaaa kesiann... seb baik tak kene bayo pape kt mamat koporat tu. so, smpt tak appointment smalam?

The Me said...

wah.. ciannya...
x pernah ada that experience..
kena tibai ngan org masa dia reverse ada la..
tu pun terketar2 sbb dh hon pun dia x perasan
masa tu bwk wira and dia naik pick up...

cuna said...

The Me: Yup tak penah jugak until it happens yesterday. Orang lain langgar pernah la. If sorang2 memang sangat cuak.

Nurul: Aah kalau kene bayar memang nanges kat situ jugak. Dah la date dah dekat ni. Sempat sampai but lambat 15mins. Jem teruk semalam. Huhuhu