nuffnang

Thursday, July 28, 2011

Stage Cosmetics Lagi + Toys 'R' Us Clearance Sale

17/07/2011 - Sun

Ni entry termendap. Patut publish last week tapi tak sempat. So ni cerita last week punya last week. Sabtu tu kan pegi tengok Transformers 3 ngan pegi Mid Valley. Ahad pegi Tropicana City Mall pulak. Motif nak pegi Stage lagi. Aci x? Lagipun dah lama tak jenjalan kat situ. Plus bila dah balik Mid semalamnyer rasa cam tak puas hati sebab tak dapat beli liquid eye liner kaler hitam T_T


Time kitorang datang memang tak ada orang pun datang belek2 dalam tu. Ada sorang pun tengah make over kot. Aku datang2 je terus cari eye liner tu. Macam yang dijangka memang dah habis jugak. Memang mende yang akan habis dulu punye la. Tak dapat eye liner hitam aku pegi kebas mende lain jugak...hehehe....Hasil rembatan boleh tengok di bawah ye....scroll down saje....If tak mau nengok tak payah scroll dah n_n


Round2 kejap dalam tu lepas tu balik....Irfan tengah sibuk dok hisap jari :P


Nyempat amik gambar bertiga kat escalator. Ok fine...muka aku sorang je yang cam terlebih excited kat situ T_T


Snap balik kasi muka sopan2 =) Time ni Irfan dah ngantuk sesangat dah...


Next kitorang pegi Atria Shopping Center kat Damansara Jaya kot. Aku pun tak sure. Tau2 dah sampai je :P Saje nak nengok ada apa kat Toys 'R' Us sale kat situ. Rupa2nya Atria Shopping Center ni dah nak tutup. So banyak kedai2 kat dalam tu yang buat clearance sale. Ada yang dah tutup terus n pindah tempat lain. So cam agak lengang jugak la kat dalam tu. Kitorang pun baru 1st time sampai situ.


Toys 'R' Us clearance sale punya tempat luas giler. Lapang jugak la. Tak payah nak berhimpit2 pun. Just panas sikit je la. Bukan mainan je ada. Macam2 ada....even kasut n handbag pun ado. Tapi aku tak belek pun.


Aku sibuk dok cari mainan Irfan je. Tapi time tu Irfan dah ngantuk sesangat dah. Dah la anak aku tu ala2 omputih dah. Tak boleh panas sikit. Mula la dia tak selesa. Aku pulak rasa cam tak sedap badan je. So tak sempat la sambung belek2 sangat terus balik.


Sedih2 sebab tak dapat dok lelama kat situ. Ingat nak la beli soft toys untuk Irfan. Memang tak sempat lansung dah. Lagipun kat situ memang banyak mainan budak2 yang dah besar je. Kalau yang tu memang sedap la borong.

Nak amik gambar bertiga....last2 dua beranak tu dua2 pandang handphone kan...huhuhu


On the way balik cam biasa Irfan adalah sedap tido sampai la kitorang benti nak tapau makanan dia terjaga balik. Tak ngamuk tapi muka serius je.


Tapi tak sampai beberapa saat pon. Lepas tu mulut mula la riuh bercerita...hehehe...Layankan je laaa =) Mr Quack tu dah jadi kawan Irfan sekarang ni. Tak sesia aku beli time warehouse sale kat Bukit Jalil hari tu. Ekor itik tu boleh tarik then nanti mende tu vibrate. Kat tengah2 perut itik tu ada cam star kecik2. Then bila vibrate mende dalam tu pun vibrate la sekali. Ada la bunyi2. Kalau tak tarik ekor pun goncang2 Mr Quack tu dah bunyi2. Mende ni boleh gantung sebab ada pemegang tu...hohoho...aku pulak yang excited cerita :P


Ni hasil rembatan aku kat Stage. Total damage tak sampai RM100 pon.


Since eye liner hitam dah habis....aku amik je yang dark brown ngan silver. Silver tu cam glitter2 je. Baru try yang tu. Ni 1st time beli liquid eye liner. Before ni pakai eye liner Silky Girl tu je. Tu pun jarang2 pakai sebab malasss nak cuci lepas tu :P Liquid eyeliner ni 2 for RM20. Normal price RM52.


Beli 2 Wonderluxe Lipstick. 2 for RM20 jugak. Normal price RM48. Dua2 kaler light pink. Aku memang tak suka kaler merah mak ngah. Tak boleh nak snap gambar. Once dah bukak lagi la cepat expired. Aku beli Pixie Pink ngan Lavender Love. Lip gloss pun banyak yang cantik2. Geram2. Satu RM10 je tu. Tapi kena control sebab kat umah pun dok ada 5 lip gloss lagi kot yang tak abis pakai T_T


2 concealer in Genie Temptress. 2 for RM20. Normal price RM55. 1st time jugak beli concealer. Before ni kalau pakai foundation pun dah cukup bagus. Rasa cam tak berbaloi je beli concealer before ni. Ni dah satu tu RM10 je why not? Aku dah try. Not bad la. Boleh la jugak cover dark circle aku nih =)


Pastu gedik2 beli sharpener jugak. Dapat less 20% je pun. Harga sharpener pun dah dekat sama ngan harga sebatang lipstik....huhuhu...1st time jugak beli mende ni. Saje je dah alang2 datang situ. Once in a lifetime je kot beli ni ;) Dah...tu je hasil rembatan aku kat Stage. Kepada yang kurang mengenali diri ini sila refer profile empunya blog ye....hahaha...lagi pun ni antara terapi untuk diri sendiri. Lately ada a few things yang membuatkan aku stress. Ada yang tak sempat nak story kat blog. But bukan sume mende boleh nak cerita kat blog kan. In that case kena simpan jauh2 kat dalam hati T_T


Ni mende yang kitorang beli kat sale Toys R Us tu. Yang set lori bagai tu Myo la pilih. Nak standby untuk Irfan besar nanti katanya....huhuhu...Tu pun before tu dah angkut Lego sekali tapi aku letakkan balik. Kang takut orang lain yang tolong mainkan dulu kang :D CD tu memang aku nak beli. Tu je. Tu pun balik awal. Kalau tak tak ada maknanya beli 2 barang je kan


Banyaknya warehouse sale sekarang. Kalau melawat sume maunya kering poketku. Kalau tak melawat kang nyesal pulak. Anyway kita tunggu n lihat je la k =)

p/s: Sangat stress sebab tiap2 malam ada meting T_T Ehhh pagi tadi aku pegi Metrojaya Warehouse Sales kat Stadium Malawati. Banyak giler branded perfumes yang best2. Kopak lagi wallet ku T_T

6 comments:

Princess Cindellyna said...

best ke makeup stage cuna?
dlu2 sy suke giler makeup! (time study).

kalau eyeshadows sagt suka urban decay + mac.

Skrg g keje pakai compact powder n lipgloss je.malas punye pasal.huhu.

cuna said...

Princess Cindellyna: ntah la. ni pn baru 1st time nk try...hehehe...main rembat je sbb murah sgt ;)kalo ikutkn harga asal mmg cam branded items. so try je la kn. sy pn kdg2 g keje tepek apa yg smpt je :P

Unknown said...

bestnye ada warehouse perfume.. dah lama tak rembat2 ni.. tak update la warehouse2 ni.. sob sob ;)

cuna said...

effa katne skrg? area kl ke? rajin2 la cek kat sns website tgk apa yg menarik ;)

..izza.. said...

shopping je keje ko...
ak abis duit ulang alik je..
xleh nk shopping...
mcm sedih betul..haha

cuna said...

iza: hahaha...xjgk. ade je keje lain yg aku buat selain shopping :P shopping je selagi ada sale ni dari shopping time brg tgh mhl kn ;)