nuffnang

Monday, August 22, 2011

Happy 6 Months Old Irfan Naufal!

Happy 6 months old Irfan! Hari ni genap la 6 bulan umur Irfan. Tinggal lagi setengah tahun lepas tu setahun pulak. Memang hari2 yang ditunggu2 la 6 bulan ni. Almost sume orang alert je time dia genap 6 bulan. Antara sebab utamanya adalah solid food. Walaupun aku adalah sangat excited nak suapkan dia solid food tapi aku bertahan jugak tunggu sampai dia 6 bulan. Tapi ada orang yang terlebih excited dari aku dah siap gentel2 roti masukkan dalam mulut Irfan. Panas jugak aku tengok. Nasib baik la memang Irfan tak reti nak makan lagi kan. So dia simpan je dalam mulut. Cuba kalau dia tertelan roti tu. Tak ke naya. Haiihhh...simpan dalam je la aku. Nak tegur kang orang terasa.


Pape pun kalau boleh aku nak masak sendiri dulu la makanan Irfan. Ni pun tak kasi lagi sebab dok bz buat keje. 1st food nak kasi try bubur nasi dulu la kot. Biar dia rasa yang tawar2 je dulu. Kang dah rasa yang manis2 je kasi bubur dah tak lalu pulak. Wait n see camne. Cam nak tunggu papa Irfan balik dulu je. Dah macam event apa dah. Padahal nak kasi anak makan je pun....wahahaha...


Lately Irfan kalau tengok orang makan time berbuka tu mulut memang nyup nyap dah cam nak jugak apa yang orang makan. Kadang2 kesian tengok dia. Geram je rasa nak bagi makan. Boleh je kalau nak bagi pun. Tapi aku saje je nak tunggu dia genap 6 bulan. Sekarang pun dia dah rajin nak capai2 mende. Nampak je orang angkat cawan nak minum dia pun gawang2 dah. Last week sua kat dia air zam2 bukan main lagi menggelupur. Dah bagi sikit nak lagi. Siap ngamuk bila papa dia stop kasi...huhu...So nanti nak tengok reaksi dia pulak lepas kasi bubur ;)

Sekarang Irfan meniarap ikut mood dia je. Still banyak terlentang n berpusing2 je. Cakap pun dah keluar macam2 bahasa yang pelik2. Kadang2 kitorang gelak2 dengar dia cakap. Bunyi pun cam comel2 je keluar. Siap pandai mengeluh kekadang tu....haha...Jerit tok sah cakap la. Memang terbaekkk. Sekali jerit pitching tak hengat :P Seronok tengok dia membesar depan mata. Walaupun aku tak dapat ngadap dia 24 hours tapi still dapat tengok dia explore mende2 baru. Ala lagipun bukannya dia membesar selang 24 hours pun kan ;)

4 comments:

Shu @ Mrs. Hamid said...

alaaa tomeinye Irfan pakai topi tu. Manis je senyumannya.
Shu pun tak sabar nak menyuapkan Saqlain. 2 bulan lagi tuh, rasa macam nak letak ticker je, buat counting days berapa hari lagi nak makan...

Princess Cindellyna said...

Happy 6 months old Irfan!=)

cuna said...

Shu: ssh jgk dpt snap time dia senyum simpul gitu...hehe...cm menarik jgk letak ticker tu. sng nk buat countdown ;)

cuna said...

tq aunty farah =)