nuffnang

Friday, January 27, 2012

Wedding Aini

21/01/2012 - Sat

Sabtu hari tu kami ke Raub attend kenduri kawen cousin aku, Aini. Actually cousin Meor pun buat kenduri di hari yang sama kat Damansara. Tak boleh la belah badan nak pegi dua2 kenduri kan. Lagipun before ni pun cousin kitorang clash buat kenduri di hari yang sama but kitorang pegi kenduri cousin Meor je. At that time aku tengah pregnant. Gitu la kekdahnya dah berkawen ni. Harusla gilir2 gitu ;)

Pukul 10.30 pagi baru kitorang gerak dari umah. Tu pun menyinggah isi minyak ngan tapau breakfast kat McD dulu. Tak sampai 5 minit gerak dah start jem teruk punya. Kat stesen minyak tak payah cakap la. Memang pack dengan kereta. Nak order McD pun berzaman tunggu. Setengah jam dok kat Petronas je. Belum lagi sampai Tol Gombak. Nak lepas tol tu pun ada setengah jam kot. Padahal sekangkang kera je Petronas ngan Tol Gombak tu...


Irfan awal2 tu boleh la lagi dok dalam car seat. Last2 dah jem teruk cam hape ngamuk2 jugak la budak kecik tu. End up tido atas riba je. Sanggup aku tahan kebas kaki sepanjang jalan sebab tak nak dia terjaga balik kalau alihkan dia ke car seat tu...huhu...

Kesimpulannya jem memang teramat2 la teruk hari tu. Memang expect akan jem tapi tak bajet la seteruk tu. Jem sampai la ke Bentong. Dah exit Bentong pun sambung jem lagi. Bertolak 10.30 sampai pukul 3. Perjalanan yang just amik dalam 2 jam jadi sampai 4 jam lebih T_T


Sesampai kat Raub dewan dah lengang. Kebetulan pulak kenduri cousin tu buat semua datang serentak. Macam dah tetapkan masa. So kami yang lambat ni datang terus makan je la apa yang ada.



Time kitorang tengah makan pengantin tengah sibuk2 amik gambar lagi. Dah nak balik dah pun. Dorang singgah meja kitorang pun kitorang tengah makan. Borak2 je la. So memang tak ada gambar ngan pengantin.


Amik dari jauh je pun ada pulak tangan entah dari mana cover muka pengantin. But cousin aku tu memang gojes la aritu. Memang dah sedia cantek. Camne la orang kaya tak tersangkut kan ;)


Selain dari kami bertiga, mak, ayah, Abang Long n anak2, adik n akak aku n family join jugak. Tu je yang dapat join. Yang lain ada yang balik kampung, pegi family day, malas nak bersesak ngan jem lagi.





Bosan2 kitorang yang naik amik gambar kat pelamin. Cantek je pelamin. Nampak eksklusif gitu. Nak amik gambar ngan pengantin dorang pun cam siap2 nak balik je. So bia kitorang je la yang posing.


Aku berkenan kat pintu gerbang ni. Akak aku soh buat time besday Irfan nanti...hahaha...Melampau la tu kan :P


Balik tu kami singgah dulu rumah pak cik aku. Kira rumah family pengantin la kan. Ada sedara mara lain yang lepak2 situ lagi. Belakang dewan je pun rumahnya. 1st time aku pegi sejak dorang pindah situ.


Irfan la orang paling sibuk bila dah sampai situ. Dok merayap sana sini. Ada je mende yang nak dibuat.


Opssss....terrrseksi ;)


Tengah2 leka dok dengar orang borak2 Irfan sempat ramas2 kek dalam pinggan....huhu...Sume cepat je. Memang tak boleh lepa sesaat. Memang kena tengok je dia sepanjang masa. Kalau kat umah pun lagi la kena alert. Kejap2 kang ada je mende dia kutip masuk dalam mulut.




Balik memang heaven. Tak jem lansung. Keluar 5.30 dekat pukul 8 dah sampai. Tu pun ada stop kat masjid tukar2 baju sembahyang dulu. Melampau betul la jem. Tapi sebab kenduri sedara tetap diredah jugak. Semalam kenduri belah pengantin lelaki pulak tapi aku tak dapat pegi sebab buat malam. Weekdays pulak tu. Aku kan ada meeting tiap2 malam T_T Weekend ni ada kenduri lagi. Cousin Meor pulak. Happy weekends korang!

No comments: