nuffnang

Friday, March 23, 2012

Wedding Dr. Hazifah

05/02/2012 - Sun

Last day kat Melaka pagi tu sempat breakfast dulu kat hotel. Memang breakfast included. Rugi la kalau pegi makan luar jugak kan. Mak n ayah dah breakfast dulu. Siap dah round2 kat bandar Melaka time ni. Kitorang bertiga lambat sikit :P Tapi still belum pukul 10 pun...



Menu pagi tu...mi goreng, nasi goreng, scramble egg, sosej...


Mihun sup, baked beans, roti...Nasib baik ada bubur kosong. Boleh la bagi Irfan makan. Cam tak best pulak nak kasi cerelac je.


Dah balik bilik siap2 apa yang patut, kemas2, teman Irfan tido kejap...hehe...Then terus check out. Elok2 je pukul 12 terus gerak ke Masjid Tanah, tempat kenduri.


Boleh tahan jauh jugak la sementara nak sampai tu. Irfan rasmikan baju yang Mak Tok dia belikan kat Bandung time ni ;)


Beramah mesra ngan mak pengantin. Ye2 je kan. Padahal tu la 1st time kot aku jumpa mak dia...huhu...Ayah la ni rajin amik candid. Sedar2 dah ada dalam kamera dia...Tapi i loike this pic coz nampak natural ;)


Sampai2 memang peak hours. Meja pun penuh. Cam biasa take turn la makan. Kasi Papa Irfan makan dulu...






Irfan pun kena kasi bubur. Kitorang pegi tapau bubur time breakfast kat hotel tu :P


Pelamin pengantin2...Ada 2 pasang pengantin ye...Sekali harung buat kenduri akak n adik perempuan. Dulu family aku pun pernah buat kenduri combine jugak. 2 kali lagi. Maklum la adik beradik ramai kan. Lepas tu beratur je nak kawen dekat2. Nasib aku muda remaja lagi time tu. Kalau tak aku pun join sekali...hahaha...


Sang Puteri menunggu Sang Putera idaman hati dengan hati yang berbunga2...eccehhh...Actually ayah pengantin ni 2 pupu kepada ayah aku. So aku ngan pengantin adalah 3 pupu. Aku pun tak pernah tau. 2 pupu pun tak khatam. Ini kan pulak 3 pupu.

Tau pun bila kebetulan kitorang satu sekolah kat SMAPL dulu. Masa tu baru la nak tau 3 pupu bagai. So kitorang lebih kepada kawan sekolah la kot. Tu yang aku je semangat nak datang. Adik beradik lain mana join. Kawan aku yang baju cream gold tu. Sebelah tu adiknya.


Pengantin berarak masuk. Sampai time ni pun tak sempat lagi jumpa pengantin. Sebab elok2 je habis makan pengantin dah nak siap sambut pasangan masing2. Padahal dah kat sebelah pun. Tapi malas la potong stim orang tengah neves2 tu kan...hikhikhik...




Demi nak bergambar dengan pengantin terpaksa la jugak tunggu. At least sampai pengantin habis bersanding...


Part tak bestnya nak kena tunggu habis tepung tawar bagai. Sorang2..huhu...Kesian kat Irfan je la time tu. Ngan panasnya...ngan mengantuknya...Rasa nak je nyelit2 tetiba amik gambar kat pelamin :P


At last berjaya jugak tangkap pengantin before dorang nak keluar pegi makan beradab. Punya nak cepat sampai Irfan pun tak masuk dalam gambar. Padahal aku dok gendong dia tu...huhu...Cakap pun laju2 je sebab MC kat luar dah announce pengatin nak pegi makan beradab pulak.

Dah jadi doktor dah kawan aku sorang ni. Since habis sekolah memang tak jumpa lansung dah sampai la ke hari tu. Dulu siap bergelak ketawa bertepuk tampar sesama. Memasing buat lawak ntah pape...haha...Macam tak percaya je. Ramai jugak kawan sekolah aku dulu yang jadi doktor. Lebih 10 orang la kot. Lain2 ramai engineer. Aku tumpang bangga je la kan. Tak tercapai dek akal kot nak jadi doktor...hohoho...Jangan nanti kalau aku sakit tetiba kawan aku yang check sudah :P


Pengantin makan beradab. Time ni kitorang dah nak challo. Meor yang gigih pegi amik gambar jugak...Kalau tak aku pun tak tau camne tempat makan beradab dorang



Jom balik...Memasing dah kepanasan. 3 jam la jugak kitorang bertapa kat situ. Sorang kawan2 sekolah pun tak jumpa. Nampak sorang dari jauh tapi tengah makan. Habis makan cari tengok dah balik...huhu...


Elok nak masuk kereta kawan2 ayah ajak amik gambar sekali pulak kan. Nak tolak segan since dorang dah ajak beria. Rasa cam tetiba je nak nyelitkan :P


Kesian sangat Irfan time ni. Kepanasan. Dengan silaunya. Topi pun dah tak sempat nak cari time tu.


Before balik kitorang ada 1 lagi mission. Nak singgah kat satu tempat ni. Sanggup patah balik pulak tu sebab tak sempat nak singgah on the way nak pegi kenduri tu. Padahal tempat kenduri dah nak menghala KL dah. Tempat apakah itu? Tunggguuuu.... ;)

p/s: Hari ni masuk ofis. Biasa laaa...Mesti ada maksud tersirat punyer :P Pegi Mattel Clearance Sale. Actually start semalam tapi tak pegi ofis. Tak berbaloi pun pegi. Orang ramai macam ulat. Dapat 1 item je pun T_T

p/s/s: Hari ni Irfan genap 1 tahun 1 bulan 1 hari...So mama nak kasi hadiah toys...hehe...


No comments: