nuffnang

Monday, July 5, 2010

Henna di Tanganku

03/06/2010

Sambung balik cite before the wedding...Balik dari spa pun dah pukul 8pm. Boleh pulak time2 tengah sedap dilayan macam puteri raja tu orang inai kol. Cakap nak datang pukul 9. Aku plak memang lupa lansung pasal inai. Sedap je nak bersantai-santai. Last2 dia janji nak datang pukul 12.30 pagi sebab clash ngan schedule dia. Pagi buta ko dia datang. Kul 1 baru sampai. Aku pun dah tersengguk2 mamai sume. Sekali datang sampai 4 orang.

Sorang je pun yang lukis2 inai tu. Yang lain jadi penonton. Duduk je terus dia start lukis. Tak yah refer2 dah. Memang laju je dia lukis. Sangat kagum. Memang aku mintak lukis kan corak paling simple yang ada. Mula2 tak terpikir pun nak ber'henna' ni. But dah last minute apa kata try sekali. Once in a lifetime je pun. Bila lagi kan nak gedik2 pakai henna :P

Aku sangat suka corak dia. Laju je orang tu lukis. Ni baru simple. Soh dia lukis kat belakang tangan je. Kalau nak full kena bayar RM180. Dia lukis sume kat tapak n belakang tangan ngan kaki sekali. Aku dengar 180 je dah telan air liur. Lepas tawar menawar dapat la RM100 for belakang tangan je. Mahal kan? Nak buat camne. Tu je yang aku jumpa. Ada orang lain siap kena amik pakej lagi RM250. Haihhh senak perut i...


Time orang henna tu datang sume dah tido. So time pakai henna tu tak de sape dah nak mintak tolong amik kan gamba. Tutup pintu pun tolak pakai kaki je. Tutup lampu over la kan pakai kaki. Pakai tepi2 tapak tangan je. Tu pun inai dah comot2. Time tu la nak terlanggar pintu gerbang tepi pintu, nak gatal muka. Huhuhu

Jenuh jugak la nak jaga tak nak bagi comot tapi tak berjaya sebab aku dah tersangat2 ngantuk. Pusing2 boleh la pulakkkk ujung jari terpegang bantal nikah kat sebelah. Haihhh dah comot bantal orang. Nasib baik kena sikit je. Dah la kaler cream bantal tu.

Agak2 dah setengah jam aku dah pegi basuh. Lenguh2 dah. Orang tu pun soh tunggu setengah jam je. Dah basuh inai kat jari2 baru la boleh nak snap2 gamba. Color henna tu agak kurang menarik coz tak berapa nak merah. Kat jari memang merah pekat.

Since aku nak mintak murah tak dapat la soh dia lukis kat tapak tangan. But before dia balik dia cam kesian la pulak tengok tapak tangan aku yang kosong tu. So kasi la bunga 2 kuntum kat 2 tapak tangan ku :P

Since aku tak reti nak dok diam plus dah penat mengengkang jari....maka comot la sana sini....abis tepi2 jari sume. Lepas tu gigih2 plak pakai inai sendiri kat jari kaki. Dan2 tu inai tak cukup. Lama sket pastu mak aku bangun datang jenguk. Sian tengok anak nya yang dah cam hape.

Petang esoknya before nikah aku pakai lagi sekali inai kat kaki. Tapi still spoil sebab inai nya memang ntah pape. Even malam lepas nikah tu pun aku pakai lagi sekali. Hahaha memang gila. So 2 or 3 malam tu memang keje aku tido pagi buta semata2 nak jaga inai plus hati memang dah resah gelisah tunggu saat nak diijab kabulkan n hari kenduri kitorang :) Hopefully this week boleh letak pic wedding kat kat blog ;)

4 comments:

Nurul said...

ade lg ke inai nye skrg? heheh

cuna said...

of coz dah ilang :P kat kuku pun kaler oren2 je. rindu plak nk tengok tangan ade inai balik. hehehe

The Me said...

sgt comot kt tapak tangan tu...
tp inai kat kuku sgt merah, cantik!!!
pasni p la semua house, ada gak lukis2 inai ni...
try la lagi sekali.. :)

cuna said...

tau tak pe. time tu dah tak koser nak jaga2 dah. banyak kali terlelap. tu la hasilnye. huhuhu...pasni tak de dah kot nak pakai henna gitu. cam hover je. kawen special case ;)