nuffnang

Friday, February 18, 2011

Opssss....Terbeli La Pulak

12/02/2011 - Sat

Kat previous entry aku ada cakap aku dah beli handphone baru. Ni la hp baru ku. Sony Ericsson Hazel. Iphone ngan BB tu memang berangan je la kan nak beli. Memang la aku dok bising2 cakap nak tukar hp baru. Tapi seriously tak ada la nak beli minggu tu jugak.

Sabtu hari tu entah pegi keluar makan kat Sg Buloh entah macam mana rasa nak singgah The Store kat situ tengok2 hp. Konon2 saje nak survey2. Tapi cam tak feel pulak tengok kat situ since dah biasa kalau nak wusha hp je mesti pegi PAS kat Shah Alam. Tup2 Myo pulak sanggup nak bawak pegi sana semata2 nak 'tengok2' hp. Mula2 singgah beli sandal aku dulu since sandal lama dah tak muat.


Dapat sandal baru laju je jalan cari hp. Memang tak ada booth fevret pun. Main singgah je. 1st booth tu apek tu rajin giler melayan kitorang. Siap cerita panjang2. Pasang bateri, masuk sim card. Lama jugak la dia layan aku yang mula2 nak X3 last2 tak tau nak beli mana.

Bila dah belek2 X3 tu macam keypad dia cam tak best pulak. Flat je. Yang X3 Touch n Type pulak ringan semacam. Macam mainan pulak aku rasa. Maybe sebab dah biasa pakai yang tak ringan camtu. Dah la color biru tak ada. Aku pun tanya la apek tu ada tak phone lain yang specs dia lebih kurang X3 tu. Tu yang dia bawak kua Hazel SE ni.

Aku tengok banyak2 kali cam berkenan pulak. Dah la slide, camera 5.0 megapixel sama macam X3. Agak berat tapi aku suka je. Even tak ada color biru pun aku tak kesah dah. Pastu pikir2 balik tujuan kitorang datang survey2 je. Dah la datang tak bawak cash tahap nak beli hp. Terus jeling2 kat Myo. Ingat nak beli nanti2. Kitorang pulak cepat kesian. Beria2 apek tu melayan pastu nak blah gitu je. Rasa bersalah pulak....hehehe...Last2 cakap kat dia nak jalan n pikir2 dulu. Padahal nak pegi cari ATM machine n datang balik.

On the way nak pegi booth tu terasa macam nak singgah booth lain nak make sure betul ke kitorang dapat harga yang paling murah. Sekali booth 2nd tu bagi harga mahal RM10 dr yg 1st tapi dia nak bagi memory card 4GB instead of 2Gb. Terus hilang rasa bersalah kat orang yg 1st tu n beli kat 2nd booth tu :P Untung la orang yang 2nd tu tak payah cerita panjang2 berdesup kitorang terus beli kat dia.

Since ada dua color je black n maroon....aku amik black je la. Apek tu kasi screen protector free. Buat muka kesian lagi dia bagi pouch...huhuhu....Amik...semua hitam...


Belakang je yang smart sikit sebab color silver.....Setelah sekian lama aku setia kat Nokia tetiba cinta dah beralih arah pulak. Since belajar kot pakai Nokia. Penah beli SE sekali tapi aku pass kat Myo sebab cam tak best. Model Hazel ni pun aku tak penah tau kewujudannya. Tak pernah masuk list pun. Kalau orang tu tak bawak keluar memang aku pun tak perasan.

Yang penting hp ni menepati ciri2 yang aku nak. Slide...pass. Camera 5.0...pass. And yang paling penting within budget lah. Aku beli ngan duit sendiri ni tau. Kot2 Ms ANON a.k.a STALKER singgah baca entry aku ni nak fitnah aku n reka cerita yang bukan2. Dari last year aku plan nak beli hp. So pandai2 la simpan duit sendiri. Sebab tu la kena cari yang within budget.


Dah tak dapat hp color biru, background screen harus la color biru. Nasib baik ada yang cute. Memang tersangat cute sebab ada butterfly gerak2....hehehe....Hp lama aku pulak apa cerita? Simpan je la dulu. Nak trade in pun tak sampai hati sebab orang tu nak amik RM70 je. Tu pun belum tengok screen yang dah crack tu.

Actually yang lama tu dah banyak kali rosak. Tapi each time rosak akan pegi hantar repair. Hang la, ribbon rosak, tukar memory card la. Latest sekali screen dia crack time terjatuh atas jalan. Tu pun aku bertahan jugak pakai dalam 7 bulan walaupun kadang2 geram nak baca sms ngan line2 atas tulisan tu. Nak repair kena keluar RM70 lagi. Repair 70...trade in pun 70. Sama la macam dah tak ada value hp aku tu T_T


So tu je la kisah aku yang tak sengaja 'terbeli' hp baru :P Tak sempat nak tunggu birthday dah...hihihi....Hopefully hp ni tahan la lama sikit. Lebih 3 tahun ke. So korang yang dah tengok hp baru aku ni tak payah la nak jeles2 sebab tak ada la gempak mana pun hp ni. Biasa2 saje. Tak sampai tahap Iphone or BB pun. Nak beli yang canggih2 tunggu la lagi 10 tahun kots :P

No comments: