nuffnang

Friday, June 3, 2011

3 Months Progress

Baru nak update perkembangan Irfan dah 3 bulan ni. Cam biasa gambar2 ni terperap je dalam draft. Well kalau korang perasan entry2 kat blog aku ni memang dah dipenuhi ngan cerita pasal Irfan. Kalau tengok label kat tepi tu pun kejap je label Irfan tu dah naik mengalahkan label2 makan n cosmetics aku tu...huhuhu...Camni la orang dah ada anak ye...Si kecik dah jadi top priority.

Lepas masuk 2 bulan hari tu Irfan kalau tido memang bantal ntah ke mana dia entah ke mana. Ada jugak kadang2 tu terus terkeluar dari tilam dia. Aku pun tak sure camne dia boleh berpusing sebab time tu aku pun tengah tido. Bangun2 tengok dah gitu tidonya. Padahal tak sampai setengah jam pun. Lepas tu elok pulak dia sambung tido kat situ. Tak nangis pun....huhuhu...Time ni Irfan baru 2 bulan lebih. And aku baru nak update sekarang T_T 2 3 hari ni dah nampak Irfan dok gigih prektis nak meniarap. Lepas dah tertiarap tu terus nanges nak susu...hahaha...


Yang ni memang pic yang agak latest jugak la kot. Sebab dia dah botakkk! Dah boleh jadi geng Upin Ipin dah ha. Tukar je jadi Upin Ipan...hiks! Pipi tu yang buat aku geram. Memang saat ni la saat yang ditunggu2. Sangat sesuai untuk digomol2 :D


Tengah dok story telling. Cam tengah nyanyi pun ada gak...hehehe...luv u lah my dear botak boy =)


Yang ni tak ingat la tengah suka ke or tengah nak start ngamuk....huhuhu. Tapi dia dah pandai senyum n gelak2 dah. Ada sekali tu papa dia geletek mengekek2 dia gelak tak berenti. Suka bukan main. Elok je aku capai handphone nak amik video dia benti gelak pulak. So tak ada bahan bukti....hahaha...Yang penting sekarang ni dia dah tak senyum sorang2 kat dinding ngan siling dah. He can see us! Dulu time baru2 2 bulan bila pandang pun can tak fokus sangat. Vision still blur2 gitu. Sekarang siap boleh pandang aku sambil buat muka kesian kalo nak susu...hihihi


Pape pun aku prefer Irfan ku yang versi ada rambut. Tak sabar nak tunggu rambut baru dia tumbuh. Sure lagi encem ;)


Irfan suka sangat tegak kan kepala dia. Kalau nak burp kan dia tu melilau2 pusing kiri kanan. Time tiarapkan dia pun gigih nak tegakkan kepala. Tapi tahan kejap je lah. Kalau lama2 dia pun start tak selesa dah.


Ohh ni memang posisi fevret Irfan la nih. Terbang di awangan. Papa dia je boleh buat. Aku memang tak larat lah. 6.4 kg tau. Naik 1.4 kg dari bulan lepas. Cukup2 la aku menahan lenguh time nak nyusukan dia. Nak angkat tinggi2 memang tak terdaya. Kalau angkat cenggini time tengah nanges pun dia boleh senyap. Siap gelak2 lagi dia =)


Ni hobi baru Irfan dekat nak masuk 3 bulan hari tu. Sumbat jari jemari dalam mulut. Before ni pakai mittens memang basah lenjun jugak la mittens dia. Tapi dekat2 nak 3 bulan tu aku dah start tanggalkan dah. Biar dia tau dia ada jari jemari yang chumil :P

Time kenduri aku pakai kan balik mittens dia saje nak bagi cantik sepasang ngan booties. Gambar2 yang aku tepek kadang ada yang dia pakai mittens kadang ada yang tak pakai. Biasala lambat update. Pastu update ikut suka hati aku je mana yang sempat. Kadang update yang latest dulu lepas tu yang basi pulak. Aku jenis yang suka upload gambar banyak2 then simpan dalam draft. Pastu bila nak update main pick je mana yang aku rasa ada idea nak cerita. Memang tak konsisten lansung cam blogger lain kan. Saje bagitau kot2 korang pening baca entry aku yang tunggang terbalik nih kan =)


Memang ralit sangat dia hisap jari kadang2 tu. Kalau tengah nanges tetiba diam tu memang tengah bz hisap jari lah tu. Kadang jugak tak nyempat nak sumbat kan sume jari dalam mulut....hehehe...Tau la jari tu comel kan


Last2 bila dah jumpa jari yang sesuai yang boleh dimasukkan dalam mulut terus dok diam. Dok chot chot ngan relaxnya ;)


Dah abis hisap jari baru perasan mama dia dah macam mamarazzi dok snap gambar dia...hehehe...So sekarang ni mittens dia simpan je la diam2. Nanti dah 6 bulan boleh tanggalkan booties pulak.


Tu je la perkembangan Irfan setakat ni yang boleh aku ingat kot. Minum toksah cakap la. Memang kuat minum. Believe or not dari pukul 9 pagi sampai 1 tgh hari dia boleh habiskan 12 oz susu. Pada aku banyak la tu. Kalau direct BF memang tak kan tau la kan bape Oz dia minum. Tapi memang memanjang menempek je kat aku...huhuhu

Ni budak kecik yang tengah tido kekenyangan. Besar dah anak aku ni. Tinggi pun tinggi dah. Dah 67 cm. Terjuntai2 dah kaki time nak BF dia tu :P


Sangat seronok tengok Irfan membesar bagai johan. Tak sabar nak tunggu dia boleh meniarap, merangkak, bercakap, berjalan sume2 tu. Sementara tu nak menikmati dulu puas2 time dia still baby lagi ni. Geram2. Suka bau baby. Tak mandi pun wangi tau. Lagipun baby dok diam je lagi. Kang nanti dah besar nak kena main kejar2 pulak...hiks!

p/s: Esok 1st anniversary kitorang. Dah genap setahun kami berkawen. Ingat nak celebrate makan angin ngan Irfan sekali. Tapi kena hold dulu kot atas sebab2 yang tak dapat dielakkan T_T

5 comments:

~YUN~ said...

cuna,die tetdo smpai ke hujung tilam ke?ala..conelnyee...hehe!

cuna said...

Yun: aah. ntah cmne dia terpusing sendiri. sedar2 dah ada kat ujung tilam dh...huhuhu...pastu blh plak smbg tido lg :P

Nurul said...

dah boleh letak nama irfan dkt about me tu. bz sgt mamanye sampai tak smpt update lagi nama irfan. :P

cuna said...

Nurul: hahaha...dh byk kali pasan tp asik tangguh2 dulu. myo pun dah tegur. pdhal irfan dah lama kua :P

jatt said...

Ala..tomenye baby..hehe
http://www.tungkumoden.com/