nuffnang

Tuesday, January 11, 2011

Baby Stuffs Lagi

Hari ni dah masuk 31 weeks aku peknen. Semalam baru je buat antenatal check up kat klinik kesihatan. Berat bertambah 1 kg dalam masa 2 minggu. Hb low lagi T_T Nurse siap cucuk jari aku 2 kali sebab macam tak percaya betul ke tak Hb aku tu.

Dah habis cerita jalan2 masuk cerita baby balik. Actually sekarang aku dah stop beli barang2 baby. Agak2 tak cukup kang lepas deliver boleh top up lagi. Bulan lepas baru dapat chance jalan2 kat Sunway Giza lepas entah berapa puluh kali aku lalu depan tu.


On the way balik ternampak kedai Camy Babyland. Nak pulak dalam tu macam meriah je ngan orang. Terus rasa nak masuk tengok apa yang patut. Elok2 pulak time tu tengah sale. Geram jugak la tengok2 baju yang cute2. Tapi mak aku dah sound awal2 tak payah beli banyak sangat baju. Nanti lepas baby kuar baru soping sakan. So aku behave jugak la. Tapi last2 terbeli jugak 2 helai rompers ngan topi yang cute itu :P Sape soh kaler biru. Kan aku dah beli :D


Lepas2 tu memang pantang singgah baby section kat mana2. Mesti nak belek2 dan akhirnya terbeli brg2 baby jugak. Ada sekali tu time JJ Member Card Day kat Sunway Pyramid aku beli pillow n bolster ni. Tu pun sebab kaler biru :P Tilam dah tak beli kot. Rembat je akak aku punya.


Beli jump suit baby kiko ni jugak ngan topi. Again sebab color biru ;) Holololo comeynyerrr.....Ni baju baby yang paling mahal kot aku beli. 30 lebih. Dah sama ngan rege ngan baju aku dah. Bila tengok baju2 yang dah beli makin tak sabar nak tunggu baby kuar. Siap termimpi2 dah.

Towel kecik nak angkut hulu hilir....Beli kat Tesco aje...


Beli rompers lagi kat Tesco sekali 5 helai terus.....


Kaler biru harus ada ye kawan2....ahaks!

Ngan baju air cond ni.....biru lagi....kesian la anak aku nanti. Belum pape aku dah set kan semua kaler biru. Boy ke girl ke memang biru jugak aku cari....


Bath tub beli sebijik....Tak jumpa kaler biru. Belasah je la hijau pun.


Tu je la kot barang2 baby so far. Aku baru proses2 nak basuh baju2. Lepas tu dah nak siap packing2 dalam beg standby dalam kereta. Next week kot baru settle. Set bersalin pun tak beli lagi ni. Macam nak beli Nona Roguy. Ok tak? Ada sesape yang boleh recommend tak brand apa yang bagus?

Sekarang ni rasa campur2. Excited ada suspen pun ada. Excited sebab tak sabar nak jumpa baby dalam perut ni. Suspen tu of coz la sebab aku pun tak dapat nak bayangkan camne la aku nak deliver nanti. Harap semuanya akan dipermudahkan nanti :) Korang doakan aku ye....

p/s: Mission nak abiskan cerita kawen before deliver tak tau berjaya ke tak. Sibuk dok update cerita lain sampai dah lupa terus. Even tak ada orang nak baca aku nak jugak letak kat blog as kenangan sendiri. Kalau dalam album tu cam tak koser sangat nak belek :P

10 comments:

Shu @ Mrs. Hamid said...

Shu pun rasa macam nak beli Nona Roguy.baca review, macam bagus, membantu melangsingkan badan selepas bersalin.

Harim Hamdan said...

due bile cuna?

cuna said...

Shu: bgs ek. xsempat pun nk bace review pape psl nona roguy tu. tau gitu2 je. jenis lain mmg xpnh dgr. beli je la kot yg tu. try an error :P

cuna said...

Harim: bln 3 ni...Insya Allah :)

Azian Elias said...

Comel2nya rompers tu.

The Me said...

akak guna nona roguy
ok.. recommended la

Ilyani said...

cuna x bli bath tub yg ade tmpt utk baby baring tu ke?snang sket nk mandi kn baby... :)

cuna said...

Kak Yan: comel kn. tu yg trs gatal tangan jgk nk beli. tgk baju baby blh terus lupa nk beli brg sndiri;)

cuna said...

The Me: okeh. sy beli yg tu je la nmpknye. mula2 was2 jgk sbb xtau sgt keberkesanannye. so skrg xpyh byk pk dah :) tq2

cuna said...

Yanie: ade jgk jumpa yg cmtu. tp hubby soh beli yg biase je. so nnt kene la gigih2kn diri jgk mandikn baby xpakai tmpt baring tu :)