nuffnang

Saturday, January 29, 2011

My Wedding Pics: Flower Galz + Silat Boyz

Mengimbau kembali saat2 indah di hari bahagia beberapa bulan lepas ;) Well, aku tak pernah bayangkan pun time wedding aku ada flower girls or ada silat bagai. Semua ni idea my sis n sis in law. Last minute baru idea datang. Kalau harapkan aku semua nak simple je. Janji kenduri jalan. Lagipun saje nak bagi budak2 rasa seronok involve sekali time kenduri tu. Aku on je lah. Semua dorang yang settle kan. Sebab time tu kalau nak pikir sendiri pun dah tak sempat.


Gurls ada 5 orang. Beberapa minggu before kenduri dah beli gaun putih siap2 kat Nilai 3. Sampai ke hari ni gaun2 tu dok diam2 dalam almari kat rumah. Time bila je boleh pakai kan lepas jadi flower girl. Nak jual kat sape pun tak tau. On that day akak aku je tolong mekapkan flower gurls. Aku hulur je makeup palette aku yang gedabak tu. Tu kalau muka manis macam tu jangan salahkan aku ok. Aku tak paksa pun dorang jadi flower gurls tau. Maybe nervous kots....ahaks!


Tadaaaa.....Cuna n her 6 flower gurls. Comel2. I loike! Awal2 semangat betul budak2 ni nak jadi flower girls. Sekali hari kenduri aku masing2 nak malu2 kucing. Nak senyum pun susahhhh....Segan kot orang ramai sangat. Bukan dorang je segan. Mak cik nya lagi la segannnn...hihihi....


Gambar2 ngan anak2 sedara aku ni semua amik time tengah tunggu rombongan laki datang....




Ni flower gurl yang paling kecik sekali, Ameera Najihah. Pastu time jalan kena dok depan sekali pulak tu. Terus blur. Kesian dia :P


Ni silat boyz. Tak best la kan gurls je involve. Gurls punya la moden siap pakai gaun. Yang laki tradisional sikit. Sis in law siap jahitkan tengkolok tu. Terserlah ciri2 kemelayuan gitu :P Actually mula2 macam tak jadi nak buat silat ni. Sebab yang pandai silat tu sorang je yang tengah tu, Arif Fahim. Dia dah try ajar2 cousins dia yang lain but dorang tak dapat pick up. Maklum laaa masing2 kecik2 dalam 4 sampai 6 tahun gitu. Ikut pun main2.


Tapi last minute jugak si kembar, Hadif n Haris datang menyelamat. Dorang dah besar sket. Time aku tengah dok mekap2 kat dalam bilik tu dorang dok praktis step2 silat kat luar. Serius aku pun tak tau pun hari tu jadi buat silat. Tau pun time rombongan laki dah datang n tetiba dorang bersilat2 depan kitorang. Ohhhh aku sungguh terharuuuuu.....sob sob sob....Tu next2 entry la aku letak gambar ;)




Jiran yang geram nak amik gambar tengok ada flower gurls yang comel2 tu.






Hebat tak aku? Mempergunakan anak sedara sendiri sebaik mungkin....muahahaha....Tak ada la. Dorang pun hepi je kumpul ramai2 camni. Aku pun tak kesah sangat kalau dorang nak buat main2 ke apa. Tu pun dah cukup bagus n memang salah satu saat2 manis di hari kenduri kami. Bila teringat balik boleh senyum sorang2 :D

No comments: