nuffnang

Tuesday, November 23, 2010

Info on 24 Weeks Pregnancy

Hari ni dah masuk 24weeks aku preggy. 6 bulan dah la tu. Macam tak percaya je. Dulu macam ingat2 lupa aku tengah peknen. Ni perut dah boyot memang betul2 terasa yang aku ni tak lama lagi dah nak jadi mak budak. Tengah menikmati saat2 baby ada dalam perut. Siang malam pagi petang baby dok sakan menendang sekarang ni =)


Minggu 24

"Ketinggian rahim anda adalah kira-kira 1.5 - 2 inci di bawah pusat. Anda perlu menambahkan berat badan kira-kira 0.5 kg setiap minggu dalam bulan ini. Suami anda berpeluang mendengar denyutan jantung bayi dengan meletakkan telinganya ke abdomen anda."

****amik kat Pa&Ma Dis 2007 :) ****

Bulan lepas je aku dah naik 2.5 kg kot. Kalau tak, tiap sebulan naik 1 kg gitu je. Semalam try pakai baju kemeja aku tu dah sendat. Aritu pakai ok je lagi. Baru 2minggu kot tak pegi ofis :P So far Myo tak dengar lagi bunyi jantung baby. Just dengar baby tendang2 je. Alhamdulillah...baby sgt aktif kat dalam tu :) Tak sabar nya nak pergi scan. Esok ada check up kat KKIA plak. Melangut la lagi entah berapa jam kat sana T_T

No comments: